måndag 8 december 2014

Becky Higgins Project Life App

Ja ni som håller på med Project Life har ju SÄKERLIGEN inte undgått appen som Becky Higgins har lanserat. Efter många om och men så köpte jag det på "black Friday" när det var lite bättre pris på den. Och sälvklart har jag testat att leka lite i den med. ;)
Jag tycker att den är jättekul. Man kan ha den som ett planeringsverktyg, man kan göra enklare sidor när man är på resande fot eller inte har så himla mycket tid. Man kan jobba i den när man sitter i väntrum osv osv.

DOCK är den väldigt begränsad i vad man kan göra och det är få kortkit som är gratis i den. Det finns 4 set som är gratis och resten kan man köpa till för ett par kronor per set om man vill det. Väldigt begränsat med fonter och särskilt fonter med å ä ö, vilket egentligen inte är så konstigt men ändå om man får tycka till lite. ;)
Det finns TYVÄRR inga dekorationer att använda sig av i appen så det får man fixa genom andra appar osv så på det viset kan det bli lite bökigt att hoppa fram och tillbaka mellan apparna och fixa med korten om man vill ha lite mer dekos och text på dom.
Men trots detta är den ganska kul att leka i.
Här kommer mina första små försök i appen. Jag har även använt mig av appen Rhonna Desig för att få lite mer dekorationer och text på korten.



Jag kan ändå, trots sina begränsningar, varmt rekommendera den.
Man kan liksom sitta vart som helst och pyssla nu för tiden...vet inte om det är bra eller dåligt men för oss pysslare är det ju kanon i alla fall! ;)
//Malin

Inga kommentarer: