torsdag 23 oktober 2014

Barnvakt.

Jag och dottern var barnvakt en dag åt lilla kusinen då pappan skulle iväg och hämta en ny dörr.
Självklart så tog vi ju lite kort under stunden som vi var där och som jag sedan gjorde ett litet uppslag av.
Detta är faktiskt ett uppslag som jag själv tycker väldigt mycket om och även detta är gjort på massa spillpapper som jag hade här hemma.
 När jag gör mina uppslag så kollar jag såklart först in korten, sen vad jag ska ha för ficka ( det blir oftast design A för mig ), sedan vad det är för färger i korten som jag kan ta upp i mitt uppslag när jag gör sidan. Jag vill gärna att det ska matcha lite så det blir en enhetlig sida och "skön" att titta på om ni förstår hur jag menar.
Gör jag nu egna sidor på spillpapper som i det här fallet så rotar jag igenom mina papper, håller bredvid, lägger korten på osv för att se om jag tycker det stämmer ihop med färger osv.

Jag letar upp lite stämplar som ev kan passa att använda till alstret och sedan är det bara att börja leka.Dekorationer osv letar jag fram efter hand som jag får ihop mina kort.
Blir det nu nåt fel nånstans som att jag tex måste dra bort en liten stickers och det blir märke, ja då kan man ju dölja det lilla märket med nån dekoration, i detta fallet på mitt är det den vita stjärnan bredvid ordet MYS på andra kortet. ;) Men eftersom jag hade en vit stjärna under texten så stör det mig inte. ;)

Jag har använt vanliga albumblad här som jag skurit ner i rätt storlek och sedan rundat hörnen på, ritat runt med en svart penna för att rama in det lite och sedan bara lekt fram och tillbaka med de lilla pappersbitarna som jag hade.
// Malin

Inga kommentarer: